Punapaitainen henkilö näyttää peukaloa ylöspäin

Työelä­mäyh­teis­työssä tutkin­toon -podcast : Osaa­mi­sen tunnustaminen

Kääk mikä käsi­te­vii­dakko! Mitä oikeasti tarkoi­te­taan osaa­mi­sen tunnis­ta­mi­sella ja tunnus­ta­mi­sella? Miten korvaa­mi­nen, sisäl­lyt­tä­mi­nen ja hyväk­si­luku toimii? Entä osaa­mi­sen näyttö? Mikä on arkio­saa­mi­sen rooli opitun koko­nai­suu­dessa? Miten oman osaa­mi­sen voi edes löytää ja sanallistaa? 

Työelä­mäyh­teis­työssä tutkin­toon -podcast­sar­jan kolman­nessa osassa Kare­lian tieto­tek­nii­kan lehtori, opinto-ohjaaja Joni Ranta, kielten lehtori Merja Öhman, hoito­työn lehtori, opinto-ohjaaja Minna Turunen sekä englan­nin lehtori Liisa Sand­vall selvit­tä­vät osaa­mi­sen tunnis­ta­mi­sen ja tunnis­ta­mi­sen käsit­teitä ja käytänteitä. 

Kuun­tele jakso tästä:

Podcast­sar­jan neljän­nessä jaksossa jatke­taan keskus­te­lua osaa­mi­sen tunnus­ta­mi­sen teemasta. Osaa­mi­sen tunnis­ta­mi­nen on yksi­löl­listä, mutta arvioin­nin on oltava tasa­puo­lista. Kaiva­taanko osaa­mi­sen tunnis­ta­mi­seen, formaa­liin oppi­mi­seen ja opinto-ohjauk­sen vuoro­pu­he­luun asen­ne­muu­tosta? Milloin opis­ke­lija on valmis näyt­töön, ja millaista tukea osaa­mi­sen tunnis­ta­mi­sen ja tunnus­ta­mi­sen proses­sei­hin tarvi­taan? Jaksossa Kare­lian tieto­tek­nii­kan lehtori, opinto-ohjaaja Joni Ranta, kielten lehtori Merja Öhman, hoito­työn lehtori, opinto-ohjaaja Minna Turunen sekä englan­nin lehtori Liisa Sand­vall pureu­tu­vat osaa­mi­sen tunnis­ta­mi­sen ja tunnus­ta­mi­sen haas­tei­siin ja ratkaisuihin.

Kuun­tele jakso tästä:

Podcast-sarja on osa Työelä­mäyh­teis­työssä tutkin­toon -hanketta, jonka toteut­taa Karelia-ammat­ti­kor­kea­koulu William ja Ester Otsa­kor­ven säätiön rahoituksella.

Koko sarja on kuun­nel­ta­vissa Kare­lian podcast-kanavalla.

Podcas­tin toimit­taja: Joni Ranta, lehtori, Karelia-ammattikorkeakoulu

Suun­nit­telu, käsi­kir­joi­tus ja toteu­tus: lehto­rit Minna Turunen, Merja Öhman, Liisa Sand­vall ja Joni Ranta, Karelia-ammattikorkeakoulu