Webi­naari kestä­vän kehi­tyk­sen tari­nan­ker­ron­nasta pk-yrityksille

Webi­naari kestä­vän kehi­tyk­sen tari­nan­ker­ron­nasta pk-yrityk­sille 14.6.2022 klo 12.30 (2h)

​​​​​​​Tari­nan­ker­ronta on avai­na­se­massa menes­tyk­sek­kään ja kestä­vän brändin raken­ta­mi­sessa. Tari­noi­den avulla syntyy henki­lö­koh­tai­sia ja syviä suhteita yritys­ten ja asiak­kai­den välille ja ne vaikut­ta­vat asiak­kai­den ostopäätöksiin. 

Karelia-ammat­ti­kor­kea­koulu ja Irlan­nin Western Deve­lop­ment Commis­sion muiden kump­pa­nei­den kanssa järjes­tä­vät pk-yrityk­sille suun­na­tun kestä­vän kehi­tyk­sen tari­nan­ker­ronta -webi­naa­rin osana Pohjoi­nen peri­fe­ria ja Arktis -ohjel­man (EU/NPA) GOALS-hanketta.

Yrityk­siä arvioi­daan sen perus­teella, mitä ne todel­li­suu­dessa sanovat ja tekevät, ei vain sen perus­teella, millai­sen mieli­ku­van ne yrit­ti­vät luoda. Brän­di­teoista on tullut tärkeäm­piä kuin brändin vies­tin­nästä. Vies­tin­tää ei kuiten­kaan voi unohtaa.

Kestä­vän kehi­tyk­sen tari­nan­ker­ro­nalla vies­ti­tään yrityk­sen arvoista: miten näytät maail­malle mitä teet, miksi teet sen ja miten. Mitkä ovat brän­disi vastuul­li­suus­kri­tee­rit, mitä ihmiset niistä ajat­te­le­vat ja mitä tunteita ne herät­tä­vät? Kestä­vään tari­nan­ker­ron­taan sisäl­tyy kaikki yrityk­sen visu­aa­li­sesta ilmeestä, tunnel­masta ja äänen­sä­vystä, palve­lui­den tai tuot­tei­den käyt­tä­jä­ko­ke­muk­sista aina tarinan kerto­mi­seen käytet­tä­vien sanojen valintaan.

Nämä päätök­set yhdessä muodos­ta­vat ihmis­ten mieliin kuvan yrityk­sestä, mitä se edustaa ja mitä se voi tehdä asiak­kai­den ja maail­man hyväksi. On tärkeää olla selvillä mistä pienistä pala­sista yrityk­sen kestä­vän kehi­tyk­sen tarina muodos­tuu Mitkä ovat ne osat, jotka voivat herät­tää kestä­vän kehi­tyk­sen tarinan eloon?

Karelia-ammat­ti­kor­kea­kou­lun ja Western Deve­lop­ment Commis­sion GOALS-tiimi järjes­tä­vät kaksi­tun­ti­sen webi­naa­rin kestä­vän kehi­tyk­sen tari­nan­ker­ron­nasta 14. kesä­kuuta klo klo 12.30 Suomen aikaa (10.30 Irlan­nin aikaa).

Kohde­ryh­mänä ovat pk-yrityk­set, jotka halua­vat lisä­tie­toa siitä, miten viestiä kestävyystarinaa.

Ilmoit­tau­tu­mis­tie­dot ovat täällä.

Lisä­tie­toja varten ota yhteyttä Karelia-ammat­ti­kor­kea­kou­lun projek­ti­pääl­likkö Marja-Liisa Ruot­sa­lai­seen ([email protected], 050 597 0882)