VisitKarelia ja Karelia-ammattikorkeakoulu järjestävät yhteistyössä uuden restonomiopiskelijoille suunnatun markkinointikilpailun. Kaikille Karelia-ammattikorkeakoulun restonomiopiskelijoille avoin VisitKarelia Boostcamp -kilpailu toteutetaan kevään aikana ensimmäistä kertaa.
Kilpailussa restonomiopiskelijoiden muodostamat joukkueet suunnittelevat markkinointikampanjan toteutettavaksi osana VisitKarelian syksyn kotimaan markkinointia. Kampanjoiden aiheet ja kohderyhmät on pääpiirteissään määritelty ennakkoon VisitKarelian toimesta. Kilpailun finaalikierrokselle pääsee kolme ehdotusta, joiden joukosta valitaan kilpailun voittaja.
– Haluamme tarjota opiskelijoille käytännönläheisen tavan tutustua markkinointityöhön kampanjan luovasta ideoinnista budjetin laadintaan. Mahdollisuus kampanjan toteutumiseen varmasti myös motivoi opiskelijoita tekemään parhaansa ja olemaan ennen kaikkea luovia ja rohkeita, kertoo VisitKarelian markkinointikoordinaattori Anne Kokkonen.
– Kilpailusta on tavoitteena tehdä vuosittainen ja mahdollisesti myös eri koulutusaloja yhdistävä kokonaisuus, kertoo Karelia-ammattikorkeakoulun matkailun opettaja Hanna Vienonen.
Jokainen kilpailuun osallistuva joukkue saa työstään palautteen tuomaristolta, johon kuuluvat Kareliaammattikorkeakoulun yliopettaja Tarja Kupiainen, VisitKarelian markkinointikoordinaattori Anne Kokkonen sekä yrittäjä, blogisti, indiekirjailija Terhi Ilosaari. Voittajajoukkue saa palkinnoksi päiväretken valitsemaansa kohteeseen Pohjois-Karjalassa.