Korkeakoulutuksen opintojen tarjoaminen verkossa on lisääntynyt etenkin kuluneiden pandemiavuosien aikana. Digiloikka on ollut erittäin nopea. Nyt oppimista tapahtuu aiempaa moninaisemmilla tavoilla.
Tuula Kukkosen ja Terhi Myllerin toimittamassa julkaisussa ”Tulevaisuuden ikäosaamista verkkopedagogiikan avulla” esitellään Karelia-ammattikorkeakoulun ikäosaamisen koulutusten verkkototeutuksen kehittämistä viiden vuoden kokemusten perusteella. Julkaisun artikkeleissa käsitellään verkkopedagogisen ajattelun kehittymistä sekä Ikäosaamisen kehittäminen ja johtaminen (YAMK) -koulutuksen verkkototeutuksen kehityskaarta vuodesta 2017 alkaen.
Miten verkko-opiskelu turvaa opiskelijan oppimisen ja osaamisen karttumisen suotuisasti? Mitä verkko-opiskelussa tulee huomioida opiskelijan ja koulutusorganisaation näkökulmista katsottuna? Julkaisu ohjaa tarkastelemaan verkko-opiskelua avoimesti ja kriittisesti.