Avoin-amk artikkelikuva

Asiakas- ja palve­luoh­jauk­sen lähtö­koh­dat (nonstop)

Ajan­kohta: 1.2.–31.7.2024

Opin­to­jak­son laajuus: 3 op

Koulu­tuk­sen sisältö

  • Palve­luoh­jauk­sen perus­teet ja lähtö­koh­dat: miksi palve­luoh­jausta tarvi­taan, miten sitä voidaan toteut­taa ja mitkä ovat käsitteet
  • Työote­nä­ke­mys lähtee lain­sää­dän­nön tunte­mi­sesta, miten lait ohjaa­vat palve­luoh­jausta sekä asiak­kaan kohtaamisesta!
  • Asiak­kaan polku palve­luoh­jauk­sessa (palve­luoh­jaus­pro­sessi)
  • Moniam­ma­til­li­suus palveluohjauksessa
  • Hoidon/palvelutarpeen arviointi: palve­lu­jen koko­nai­suu­den arviointi palve­luoh­jauk­sessa: palve­lu­jen toimi­vuus, oikea-aikai­suus, käytet­tä­vyys ja saatavuus
  • Digi­taa­li­nen palveluohjaus

Tavoit­teet

Tule vahvis­ta­maan ja syven­tä­mään osaa­mis­tasi asiakas – ja palve­luoh­juk­sen ajan­koh­tai­sessa teemassa. Opin­to­ko­ko­nai­suus antaa tietoa ja ymmär­rystä työs­ken­nellä tavoit­teel­li­sesti sosi­aali – ja tervey­den­huol­lon toimin­taym­pä­ris­töissä yhteis­työssä asiak­kaan kanssa.

Opin­to­jak­son jälkeen:

  1. Tiedät asiakas- ja palve­luoh­jauk­sen lähtökohdat.
  2. Pystyt anta­maan esimerk­kejä palve­luoh­jauk­sesta työot­teena lain­sää­dän­nön ja asiak­kaan kohtaa­mi­sen näkökulmista
  3. Osaat asiakas- ja palveluohjausprosessin
  4. Tunnis­tat ja ymmär­rät moni­toi­mi­jai­sen ja moniam­ma­til­li­sen työs­ken­te­lyn merki­tyk­sen asiakas- ja palveluohjauksessa
  5. Osaat arvioida palve­lu­jen sovel­tu­vuutta, käytet­tä­vyyttä, oikea-aikai­suutta, saata­vuutta ja saavu­tet­ta­vuutta asiak­kaan näkökulmasta

Lisä­tie­toja

Ilmoit­tau­tu­mi­seen ja opin­to­jen aloit­ta­mi­seen liit­ty­vissä mahdol­li­sissa kysy­myk­sissä ota yhteyttä [email protected].