Pulssi-portaali kertoo mitä Kareliassa tapahtuu juuri NYT näihin teemoihin liittyen. Osaamisella elinvoimaa -teeman tuoreet artikkelit, videot ja podcastit löydät tästä.
-
Isännöintialan uudet tuulet
Isännöintiala on samojen haasteiden edessä kuin moni muukin toimiala: digitalisaatio etenee vauhdilla ja ilmiöstä otettaisiin…
-
Tehokkaita tapoja ikäihmisten toimintakyvyn mittaukseen
Henna Nyrhivaara, fysioterapeutti (YAMK) kehitti Ikäosaamisen kehittämisen ja johtamisen koulutuksen opinnäytetyössään tapoja arvioida kotiin kuntoutettavien…
-
Rural Future luotasi maaseutua tulevaisuuteen
Rural Future -hankkeen tahtotilana oli kehittää erityisesti Pohjois-Karjalan ja Lapin maaseutuyritysten kannattavuutta osaamisen kehittämisen, vertaisoppimisen…
-
Pedagoginen perehdytys Kareliassa – Peda-akatemia
Tässä artikkelissa kerrotaan Karelia-ammattikorkeakoulun opetushenkilöstön perehdytyksenä toteutettavasta peda-akatemiasta, sen taustoista ja painopisteistä. Kareliassa on jo…
-
Osaajakorttien kautta tulevaisuuden osaamista teknologiateollisuuteen
Yhtenä UpTech – Tulevaisuuden osaajia Itä-Suomeen -hankkeen toimenpiteenä on toteuttaa jatkuvaan oppimiseen soveltuvia tekniikan korkeakoulutusmoduuleja.…
-
Kestävän kehityksen yhteiset osaamiset ja niiden arviointi ammattikorkeakoulussa
Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto Arene ry:n Kestävä kehitys ja vastuullisuus -ryhmän koulutustyöryhmä järjesti syksyn 2021 aikana webinaarisarjan,…
-
Strukturoitu opetus -metodiikkaa soveltamalla tuloksekasta etäopetusta ja -ohjausta
Strukturoitu opetus ja visualisointi. Miten nämä pedagogiset käytännöt muuntuivat työkaluiksi etäopetukseen ja käytännön ohjauksiin koronakeväänä…
-
Ratkaisuja yritysten rekrytointihaasteisiin
Moni harvaan asutun alueen yrittäjä painii saman ongelman parissa: mistä harjoittelija, työntekijä tai jatkaja yritykseen.…
-
Tiedonhankinta tulevaisuuden taidoksi
Syksyn 2020 aikana Karelia-ammattikorkeakoulun kirjastossa heräsi ajatus tiedonhankinnan opetuksen järjestelmällisestä saamisesta kaikkien Karelian koulutusalojen opetussuunnitelmiin.…